ماسک مو

ماسک مو چیست؟ و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

ماسک مو چیست؟

ماسک مو چیست ؟

ماسک مو حاوی موادی است که به آب رسانی و تغذیه مو کمک می کند. این محصول علاوه بر این که به عنوان یک نرم کننده بسیار قوی عمل می کند، موها را نیز تقویت می کند. ماسک مو برای انواع مو در بازار موجود می باشد و با توجه به نوع موهای خود می توانید ماسک موی مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

فواید استفاده از ماسک مو چیست ؟

  • افزایش آب رسانی به موها
  • نرم تر شدن موها
  • درخشنده و براق شدن موها
  • جلوگیری از بروز موخوره
  • جلوگیری از شکنندگی موها
  • جلوگیری از وز شدن موها
  • تقویت موهای آسیب دیده

ترکیبات موثر در ماسک مو

در ماسک یک سری ترکیبات موثر وجود دارد که باعث اثرگذاری بهتر بر روی موها می شود. این ترکیبات شامل  روغن آووکادو، عسل، تخم مرغ، روغن نارگیل، روغن زیتون و آلووئه ورا می باشد که هریک دارای ترکیبات مغذی منحصر به فرد می باشد که در ادامه اثر گذاری هریک را شرح خواهیم داد:

روغن آووکادو: افزایش مقاومت موها در برابر آسیب و شکنندگی

عسل: تقویت فولیکول های مو، آبرسانی به مو

تخم مرغ: افزایش رشد مو و تقویت تارهای مو

روغن نارگیل: جلوگیری از موخوره و خشکی موها

روغن زیتون: رطوبت رسانی به موها

آلوئه ورا: تقویت و تغذیه موها

طرز استفاده از ماسک مو

ماسک مو به دو دسته داخل حمام و پس از حمام تقسیم می شوند که در ادامه طرز استفاده هریک را شرح خواهیم داد:

ماسک مو داخل حمام

ماسک موی داخل حمام باید بعد از شستن موها با شامپو مورد استفاده قرار گیرند چون بر روی موی کثیف به خوبی جذب نمی شوند.  برای استفاده از ماسک مو، طرز استفاده از محصول را مطالعه کنید و طبق آن انجام دهید.  ماسک داخل حمام به صورت  آب رسان، پروتئینی، ترمیم کننده، تثبیت کننده رنگ مو، حجم دهنده، ضد وز، پیشگیری از موخوره در بازار موجود می باشد.

ماسک مو چیست؟

نحوه استفاده از ماسک مو به صورت مرحله به مرحله

موهایتان را با شامپو بشویید.

ماسک مو را از ریشه موها تا نوک آن به صورت یکنواخت بزنید.

ماسک را به آرامی با حرکات دایره‌ ای روی پوست سر خود ماساژ دهید.

ماسک را طبق مدت زمان توصیه شده روی مو بگذارید.

با آب ولرم کاملاً بشویید و با آبکشی خنک به پایان رسانید.

ماسک موی بعد از حمام

ماسک موی بعد از حمام، بعد از شستن کامل موها روی موهای نم ‌دار مورد استفاده قرار داد. این ماسک موها دیگر نیاز به شستشو ندارند و باید روی موها باقی بمانند تا اثرگذاری مطلوبی داشته باشند. این ماسک مو به منظور آب ‌‌رسانی به موها، تقویت تارهای مو، حجم دادن به موها و جلوگیری از وز شدن موها مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع ماسک مو

ماسک‌ موی آبرسان

ماسک‌ موی آبرسان تارهای خشک شده مو را آبرسانی می کند و موها را احیا می ‌کند، این ماسک‌ ها اغلب حاوی موادی مانند روغن نارگیل، آلوئه ورا و اسید هیالورونیک می باشند.

ماسک‌ موی ترمیم کننده

ماسک‌ ترمیم کننده برای موهایی که در اثر حرارت آسیب دیده است مناسب است. این ماسک مو حاوی پروتئین‌هایی مانند کراتین می باشند.

ماسک‌ موی حجم دهنده

ماسک حجم دهنده برای افرادی با موهای صاف مناسب است که حاوی موادی مانند بیوتین و کلاژن می باشند.

ماسک موی تثبیت کننده رنگ

ماسک‌ تقویت کننده رنگ برای حفظ رنگ مو مناسب است چون حاوی رنگدانه هایی هستند که رنگ را روی مو تثبیت می کنند و همچنین موها رنگ و درخشندگی طولانی‌ تری دارند.

ماسک موی فری سولفات

ماسک موی فری سولفات معمولا برای موهای رنگ شده یا کراتینه شده استفاده می شود، این شامپو ها به دلیل اینکه فاقد سولفات می باشند از آسیب به موها جلوگیری می کنند و همچنین موها را نیز نرم تر و درخشان تر می کنند.

بهترین ماسک موی کراتینه بدون سولفات

موهای کراتینه به دلیل اینکه آسیب پذیری بسیار زیادی دارند و نسبت به موهای معمولی نیاز به مراقبت بیشتری دارند، خیلی مهم است که حتما از یک ماسک موی مخصوص موهای کراتینه و فاقد سولفات استفاده کنیم. پیشنهاد من به شما ماسک مو بوتاکس حرفه ای رنوال renewal است که بهترین ماسک بدون سولفات خارجی می باشد چرا که این ماسک، ماسک تثبیت کننده کراتین می باشد و به دلیل موجود بودن ویتامین در این محصول، موها را تقویت و نرم و ابریشمی می کند.

کلام پایانی

ماسک مو چیست ؟ فواید استفاده از آن ، ترکیبات موثر در آن، انواع ماسک مو و … را در این مقاله برای شما عزیزان شرح دادیم، برای خرید ماسک مو در برندهای مختلف و متنوع همین حالا می توانید سفارش خود را ثبت کنید.‎‌

 

اگر در انتخاب ماسک موی مناسب موهات نیاز به مشاوره داری همین الان از طریق راههای ارتباطی زیر با من در تماس باش، خیلی زود بهت جواب میدم.

لینک واتس اپ فروشگاه آرایشی و بهداشتی وحید https://wa.me/+989124242130

لینک اینستا گرام فروشگاه آرایشی و بهداشتی وحید https://www.instagram.com/vahidcosmetic